تاریخ انتشار:۱۸:۲۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: كنترل و پيشگيری از تب مالت عزم جدی همه سازمان ها را می طلبد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا، علی معتمدی‌پور با دعوت از مدیران‌کل پدافند غیرعامل استانداری، علوم پزشکی، دامپزشکی، محیط زیست و دیگر کارشناسان مرتبط، نشستی را به منظور بررسی راهکار‌های مبارزه با بیماری تب‌مالت برگزار کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک هزار راس دام در منطقه رودریش کهگیلویه بر علیه بیماری (بروسلوز) تب مالت، ایمن‌سازی شد، گفت: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در این استان وجود دارد که ایمن‌سازی همه آنها نیازمند عزم ملی و اعتبارات لازم است.
وی بیماری تب مالت را بین انسان و دام مشترک دانست و تصریح کرد: اگر به موقع تصمیمات لازم اتخاذ نشود بدون شک با یک بحران مواجه هستیم که هم جمعیت انسانی را و هم جمعیت دامی را درگیر خواهد کرد.
معتمدی‌پور افزود: دامپزشکی کاملا پای کار است، اما برای یک مبارزه هماهنگ و موثر نیازمند همکاری همه دستگاه‌های ذیربط به ویژه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و سازمان مدیریت برای تامین اعتبار هستیم و همچنین اینکه خود دامداران نیز برای انجام آزمایشات تشخیص بیماری و در صورت نیاز کشتار و معدوم‌سازی همکاری کنند.
وی نقش رسانه‌ها را در فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به همکاری، پررنگ توصیف کرد و گفت: با صدا و سیما برای برگزاری نشست‌های تخصصی و آگاهی سازی هماهنگی‌های لازم انجام شده و از سایر رسانه‌ها نیز انتظار داریم که در این زمینه کمک کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.