تاریخ انتشار:۱۷:۰۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلاهبرداری که در شبکه‌های اجتماعی با ترفند سرمایه گذاری به کلاهبرداری از شهروندان اقدام می کرد شناسایی و دستگیر شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،سرهنگ سید مهدی عمران فر رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شخصی با ایجاد کانال و گروه‌های تلگرامی تحت عناوین مختلف از جمله سرمایه گذاری، پرداخت وام در فضای مجازی و نمایش رسید ساز‌های جعلی و کلیپ‌های صوری از پیش تهیه شده گواهی نامه‌های جعلی انجمن صنفی به نام متقاضیان صادر می کرد.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: متهم پس از ان مبالغی مختلفی از ۳۵۰ میلیون تا ۱۰ میلیارد ریال دریافت می کرد و به آنان وعده واریز ده برابری سرمایه گذاری وام با بهره کم را ارائه می‌داد که پس از دریافت مبالغ جوابگوی متقاضیان نبودند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا متهم که ساکن یکی از شهرستان‌های جنوب استان بود مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد؛ نامبرده در تحقیقا به عمل آمده پس از مواجهه با قرائن و شواهد به بزه انتسابی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: کاربران از عضویت در گروه‌های ناشناس و همچنین بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند چرا که یکی از شگرد‌های کلاهبرداران سایبری، راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای هدف کلاهبرداری هستند، این گروه‌ها که با عنوان «سرمایه گذاری» نیز شناخته می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.