کد خبر: ۲۳۸۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۰۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به اینکه 40درصد کلزا و گندم خریداری شده در استان از کهگیلویه است بر ضرورت نگاه ویژه اعتباری به این شهرستان تأکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا،نخستین جلسه شورای کشاورزی بامحوریت «برداشت محصولات کشاورزی»امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری دهدشت برگزارشد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در این نشست بابیان اینکه اشتغال مهمترین دغدغه دولت است،اظهارکرد:کشاورزی منبع درآمد حداقل ۲۵هزار خانواده کشاورزی است.

کیومرث روزیان با بیان اینکه بیش از 25هزار بهره‌بردار در سامانه پهنه‌بندی ثبت شده‌اند، افزود: انتظارداریم باتوجه به جامعه هدف، در بخش اعتبارات جهاد کشاورزی بهتر دیده شود.

وی به بارش‌های اخیر در استان اشاره کرد وگفت: در جهت مرمت سراب‌بندی و بازگشایی آنها در مناطقی از چارروسا، دیشموک، سوق ودشمن زیاری نیازمند همکاری سایر نهادها از جمله سپاه هستیم تاکشاورزان در کاشت محصول برنج دغدغه‌ای نداشته باشند.

روزیان افزود: تخصیص مناسبی در زمینه سراب‌بندی نداشتیم و علاوه بر محدودیت اعتباری بخشی هم بدهی گذشته بوده است.

روزیان تصریح کرد: بالغ بر ۴٠درصدگندم وکلزای خریداری شده مربوط به مزارع کهگیلویه است و جایگاه ویژه این شهرستان در اختصاص اعتبارات در سازمان جهادکشاورزی باید دیده شود.

وی گفت: از ۵۵هزار هکتار زمین زراعی 26هزار و 500هکتار باهمکاری ستاد اجرایی فرمان امام به طرح جهش تولید و کشت قراردادی اختصاص داده شده است.

این مسئول بیان کرد: در زمینه کشت محصول استراتژیک کلزا نیز از800هکتار کلزای کشت شده درسطح استان 650 هکتار متعلق به کهگیلویه است.

وی ادامه داد: دربحث آتش سوزی‌ها همه ادارات باید پای کار باشند و ستاد بحران نسبت به آن توجه کند زیرا این مدیریت فاقد وسیله‌های مهار آتش مثل دمنده می‌باشد.

کیومرث روزیان گفت: در توزیع کمباین نیز بابرنامه ریزی انجام شده وظرفیت کمباین‌های بومی ومهاجر دغدغه خاصی وجود ندارد وانتظار داریم کشاورزان صبور باشند تا برداشت در مدت زمان کوتاهی محقق شود.

روزیان از شرکت غله و همچنین تعاون روستایی خواست تا خرید گندم شبانه روزی شود و در جهت کاهش هزینه کشاورزان خرید آن بدون دغدغه و آنی انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه افزود: درسال جاری خرید کلزا به بخش خصوصی واگذار شده و بهای کلزای تحویل روزانه پرداخت می‌شود.

کیومرث روزیان بیان داشت: در جهت جلوگیری از قاچاق و هدررفت سوخت کمباین ها، کار توزیع سوخت به سازمان نظام مهندسی واگذارشده و جهاد کشاورزی همکاری لازم را با نظام مهندسی خواهد داشت.

بازگشایی بلوار در جهت ورودوخروج بدون دغدغه ماشین الات حمل گندم، آب پاشی محیط خریداری گندم و روشنایی آن ازدیگر درخواست های مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در این نشست بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لر خلق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
حوزه کشاورزی خیلی‌ مسخره هستش آیا کهگیلویه آبی دارد که بخواد کشاورزی کنه خدا لعنتتون کنه که یکباربرای احداث سد آبریز جلسه نمی‌گیرین .....ننگ بر شما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین